close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מהו כופר מס הכנסה?

מערכת שורשז אב, תשפג25/07/2023

משום שגם המדינה רוצה לצמצם עלויות, שכן לשפוט אדם עולה לא מעט כסף ומשאבים, קיימת בחוק האפשרות לשלם כופר בתמורה למיצוי הדין אל מול רשות המיסים

תגיות:
צילום: Thomas Lefebvre on Unsplash
אנחנו מניחים כי אפשר להסכים איתנו שלא כל מי שעובר עבירה פלילית בתחום המיסים שווה ערך למי שעובר עבירת מס בתחומים אחרים. זאת משום שבאופן טבעי, אנחנו בדרך כלל לא מדברים על אנשים מסוכנים או מי שעלולים לסכן את החברה, אלא על מי שעשו טעות ומעוניינים לשלם עליה ולסגור את הדיון בעניינם. משום שגם המדינה רוצה לצמצם עלויות, שכן לשפוט אדם עולה לא מעט כסף ומשאבים, קיימת בחוק האפשרות לשלם כופר בתמורה למיצוי הדין אל מול רשות המיסים. ישנם תנאים מסוימים בהם האופציה הזו יכולה לבוא בחשבון וכמו במקרים אחרים, אם אתם רוצים לנסות את האפשרות הזו, תמיד כדאי להתייעץ קודם
צילום: Thomas Lefebvre on Unsplash
לכן. במאמר הבא נדבר על הנושא בהרחבה וננסה להבהיר את כל הפרטים החשובים בנושא הזה.

מה האינטרס שלכם בניסיון להגיע להסכם עם רשות המיסים
החיים הם לא שחור ולבן ולפעמים, ביודעין או שלא ביודעין, אתם עלולים לבצע עבירות שיעלו לכם ביוקר. במהלך החקירה עצמו אמנם אי אפשר להגיע להסכמים בעניין הזה, אבל יכול לקרות מצב בו תמה החקירה, המשטרה ורשות המיסים כבר מגבשות כתב אישום ועכשיו אתם ועורך הדין מבינים כי הדבר הנכון לעשות הוא להמיר את המשך המשפט הפלילי ואת ההרשאה בתשלום לרשות המיסים. רק נזכיר כי כאשר אדם נמצא בהליך פלילי זכויות רבות נשללות ממנו. הוא לא יכול לטוס לאן שהוא רוצה מתי שהוא רוצה, הוא מוגבל ביכולת שלו לעבוד בתחומים מסוימים וכן הלאה. שלא נדבר על משך הזמן בו אתם עלולים למצוא את עצמכם בהליך פלילי עד לקבלת גזר הדין והערעורים בעניין הזה. לפעמים, כדי לזרז עניינים ובעיקר, כדי לסגור את העניין בשקט, בלי לעשות פרובוקציות, הדבר החכם לעשות הוא להחליף את כל המסע המפרך הזה בכסף.

מה יהיה גובה תשלום הכופר בדרך כלל
כדאי לדעת, תשלום הכופר הוא בנוסף על הסכום אותו תדרשו לשלם לרשות המיסים ממילא. כלומר, אם באמת נמצא פער וישנם כספים אשר לא שולמו לרשויות, אותם בכל מקרה תדרשו לשלם. הכופר, על סכום שנע בין 15%-30% מגובה ההכנסה או המס שנותר לתשלום. כדאי לקחת בחשבון כי מי שמאשרים את ההסדר הזה אלו היושבים בוועדה ייעודית ברשות המיסים העוסקת בעניין הזה באופן נקודתי. כלומר, תמיד כדאי להתייעץ עם עורך הדין שלכם ולהגיש את הבקשה בצורה מסודרת, כדי להגדיל את הסיכויים להשלים את ההליך בהצלחה.

חשוב לפנות בזמן לייעוץ משפטי מקצועי
בין אם אתם מתלבטים לגבי תהליך של כופר מס הכנסה ובין אם יש לכם שאלות אחרות, ההמלצה שלנו היא תמיד לבחור להתייעץ עם אנשי מקצוע מנוסים כדי להבטיח כי האינטרסים שלכם נשמרים לכל אורך הדרך. אנחנו יודעים, ישנם רגעים בהם ההליך נראה מורכב וכי שום דבר כבר לא יחזור להיות מה שהיה. אבל עם קצת אמונה ועם ליווי מקצועי, אתם תגלו כי ישנן אפשרויות רבות מכפי שאתם אולי רואים מנקודת המבט שלכם כרגע.

עורכת הדין קרן שקד פועלת בתחום המיסוי כבר כמה עשורים. המשרד מספק שירותים ללקוחות בארץ ובעולם, בתחום המיסוי ובתנהלות לאור הדין הפלילי. אם אתם מחפשים ליווי מקצועי, נחוש, אסרטיבי ומיומן, הרי שכעת יש לכם למי לפנות.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה